Direktlänk till inlägg 31 mars 2014

Vecka 14

Av vilmasyslojd - 31 mars 2014 15:36

Idag satt limmade jag fast kartongbitarna på tyget och på bilderna nedan kan ni se hur det vart. Blev nöjd med resultatet och det var inget speciellt jag skulle vela göra annorlunda. Nästa måndag v. 15 ska jag fortsätta på min 50-tals klänning, har lite smått kvar att göra men håller mig uppdaterad nästa vecka och lägger ut bilder.


Bilder från dagens lektion:

~Såhär blev resultatet av jobbet, hyfsat nöjd. Valde denna stil på texten för jag gillade stilen på den och för att jag tyckte den var fin och det är huvudsaken.~

~Och ja, sådär blev alltså baksidan där jag hade limmat fast kartongen på baksidan. Var tvungen att "finslipa" lite, klippa runt kanterna för att den skulle passa in.~ 

~Hängde upp den på väggen för att se hur den såg ut och det såg helt okej ut tyckte jag. Nästa vecka ska jag som sagt göra färdigt det som behövs göras på klänningen och sen ska jag förmodigen hinna påbörja ett nytt arbete.~

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vilmasyslojd - 24 mars 2014 09:28

Jag har hållit på och jobbat med lejonet jag har broderat denna lektion och jag blev klar med självaste lejonet men nu är det bara ramen och baksidan av ramen och kartongerna är till för att den ska hållas bättre ihop och förhindra att lossna och då ...

Av vilmasyslojd - 10 februari 2014 09:29

Dagens lektion har jag sytt fast kragarna, och på måndag nästa vecka ska jag sy ihop det som är högst på klänningen. Efter några veckors jobb så är jag alldeles snart färdig. Förhoppningsvis på måndag vecka 8 så blir jag nog färdig med den. Bilder ...

Av vilmasyslojd - 13 januari 2014 21:06

Bilder från dagens lektion: ~Jag har valt en ram som är träbrunt. Valde den färgen på ramen för att jag tyckte att den passade bäst till mitt lejon som jag då ska göra. Som ni ser så har jag klippt ut en duk som jag ska brodera på, men nu hade j...

Av vilmasyslojd - 11 januari 2014 00:46

Idag hann jag rita, klippa ut och stryka halskragarna så dom sitter ihop med ett papper som har klisterliknande på ena sidan på papperet, och som ni ser på bilden nedanstående så ska jag nästa lektion sy fast dom i klänningen. Uppdaterar nästa veck...

Av vilmasyslojd - 24 december 2013 07:00

God Jul & Gott Nytt År!!!   

Presentation


Hej.
På denna blogg skriver jag allt om vad jag gör på mina syslöjdstimmar på måndagar och Elevens Val timmarna på tisdagar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards